DP BELUŠKO Adrián, FEI STU Bratislava: Uplatňovanie noriem funkčnej bezpečnosti

****************************

Tema diplomovej prace : Uplatňovanie noriem funkčnej bezpečnosti v elektrifikácii hnacieho ústrojenstva vozidla

****************************

****************************
Stvrtok 7.4.2022 Poznamky z konzultacie
****************************

AGENDA
— dalsie stretnutie bude po dokonceni DP okrem 4.bodu ciela

DALSI POSTUP:
— JUPA prejde text a okomentuje ho do kap.3.3 [1]
— dohodli sme sa, ze navrhovanu kapitolu „2.4 HARA v softveri HAZOP+“ vypustime nakolko nemame cas a nie je ani v zadani od doc. DRAHOSA
— AB doplni toto vynechanie do kap.3.6 (aj z dovodu prac Item definition)
— AB dokonci kap.3.3-3.5
— AB popisuje riesenie kap.3.3
— JuPa odporuca aby sa Ciele prace [2] uviedli do zaveru a ku kazdemu z nich sa uviedol „odpocet“ t.j. v ktorej kapitole je popisane splnenie ciela, ci je tam v niecom prekrocene
— tiez odporuca podobnym, aj rozvlacnejsim sposobom toto popisat v kap.3.6 diskusia – treb ato robit u zteraz v podobe poznamok (co som urobil, co by sa malo,…)
— Navrhujem vytvorit „motivacnu“ podkapitolu 2.5. venovanu sutaziam studentskych elektroformul Zmyslom tejto DP prace je vytvorit analyzy kt. by mali viest k hypotetickemu schvaleniu elekroformuly do prevadzky na vyhradenej trati – zatial to podmmienky sutaze nevyzaduju. Bezna cesta by vyzadovala viac analyzy v zmysle zvazenia vacsieho poctu operacnych situacii. Pravidla na sutaze su dve : SAE a nenmecka –> ide o stanovenie zmyslu tejto DP. AK teraz SAE vyzaduje FMEA analyzu pre electronic throttle (APPS signal) pre studentske formule s ICE motorom tak je otazkou casu vytvorenie analyzy rizik (safety analyzy) pre elektricke formuly. Dalsia motivacia je potreba bezpecnostnej analyzy battery packu (predchadanie poziaru …).

ad bod 4. zadania („Aplikujte metódu FMEA pre komponent „battery pack“ elektrického vozidla ako súčasť bezpečnostnej analýzy“)
— ukazali sme si IQ -FMEA SW [3] od APIS IQ a sposob naimportovania prikladu [4] zo skript APIS [5]
— ukazali sme si Google obrazky pre klucove slova „FMEA analysis battery pack“ a „FTA analysis battery pack“
— vieme ze zdroje na Internete su bohate pre obe metody a je rozumne urobit resers ako cast kapitoly 4.
— obe metody FTA a FMEA su komplementarne (ASIL A, B sa odporuca FMEA) ale pre ASIL C,D sa u zmusi robit aj FTA –> toto napisat do DP
— FTA sa da robit aj v APIS IQ SW !
— „Aplikovat FMEA v battery packu“ chapat ako popis existujucich FMEA analyz a ich komparacia s existujucimi FTA so zaverom ze FMEA nestaci lebo mame ASIL C a D
— kapitola 4 bude mat diskusiu
— a ta povie ze FMEA pre battery pack nie je uplne vhodna (podla reserse) lebo by mal abyt vzhladom na vysoky ASIL C a D doplnena FTA
— vhodnost SW APIS IQ pre FTA a FMEA analyzu – ide o certifikovany SW
— rozsah prace je urcujuci
— vhodne pre dalsiu DP
predbezny zaver ad bod 4. zadania“ nerobit vlastny model FMEA pre battery pack ale pouzit resers z INternetu – dovod: zlozitost a nedostatocnost FMEA samotnej musi sa robit aj FTA

ZDROJE:
[1] c:\Users\pancijra\Downloads\__VYPLATNE PASKY SCHAEFFLER\
[2] Ciele prace
1. Naštudujte princípy funkčnej bezpečnosti a analýzy rizík podľa príslušných štandardov IEC 61508 a najmä ISO 26262.
2. Spracujte problematiku elektrických vozidiel z pohľadu funkčnej bezpečnosti.
3. Spracujte postupy pre analýzu rizík a vyberte vhodnú metodiku (napr. HARA a pod.) pre aplikáciu v elektrických vozidlách.
4. Aplikujte metódu FMEA pre komponent „battery pack“ elektrického vozidla ako súčasť bezpečnostnej analýzy.
5. Realizujte navrhnuté postupy ako prípadovú štúdiu na konkrétnom vozidle.
6. Navrhnuté postupy a výsledky analýz riadne zdokumentujte podľa príslušných štandardov.
[3] c:\Users\pancijra\Downloads\__STUDY FSM_My_Drive_DP_BELUSKO_DP_BENUSKOVA_2021\211019 DP BENUSKOVA ZDROJE pre DP\Uploaded at GOOGLE DRIVE\INSTALL APIS-IQ ver.6.5 university_brno_17849 2018\
[4] c:\Users\pancijra\Downloads\___WORK_DIRS_2022\220128 DP BELUSKO\220406 Podklady k FMEA\190321 Ballpoint pen_D-FMEA_STUDY_VDA_4_5_Conti_EXPORT.zip\190321 Ballpoint pen_D-FMEA_STUDY_VDA_4_5_Conti_EXPORT.exp
[5] c:\Users\pancijra\Downloads\__STUDY FSM_My_Drive_DP_BELUSKO_DP_BENUSKOVA_2021\211019 DP BENUSKOVA ZDROJE pre DP\Uploaded at GOOGLE DRIVE\APIS-IQ_SKEN_SKRIPT\

****************************
Piatok 10.3.2022 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
— presli sme zavery vcerajsej konuzultacie s Thomasom Weberom a Charlesom Dubruecq

CASOVANIE PISANIA DP :
1. Tvorba 2. kapitoly prace zameranej na HARA by sa mala skoncit do konca MARCA 2022
2. Tvorba 3. kapitoly prace zameranej na FMEA batery packu elektrickej formuly by sa realizovala v APRIL 2022

KAPITOLA 2: HARA (10 – 15 stran)
— vytvorit obsah kapitoly, kde bude:
2.1 Analyza existujucich rieseni HARA (prechadzame: vzory z J2980, thesis NEBLETT a TU GRATZ )
2.2.Popis vybranej metodiky – tu popisat podla coho sa pojde
2.3 Bezpecnostna analyza – HARA pre elektroformulu
2.3.1 Item definition – treba ist podla vzoru z TU GRATZ (napriklad)
2.3.2 …
2.4 HARA v softveri HAZOP+
2.5 Diskusia
— uviest aj to co sa nestihlo aj to ze do hlbky sa neda ist kvoli obmedzenemu rozsahu
— uviest, ako a kde by sa dalo pokracovat
— Podrobnejsie realizovat len casti HARA (napr. len jeden vybrany operacny mod vozidla) a z neho vygenerovat SG (Safety Goals)
— Vo vsetkych krokoch HARA analyzy a popisanych v EXCELi sa odvolavat na pouzite metodiky/zdroje (vid. kap.2.1)

KAPITOLA 3 (10 – 15 stran): FMEA pre komponent „battery pack“ elektrického vozidla ako súčasť bezpečnostnej analýzy.

 

****************************
Piatok 18.2.2022 Poznamky z konzultacie – stretnutie k tvorbe HARA s p. Weberom 
****************************

— [1] audio zaznam z dnesnej konzultacie Adrian & JuPa
— [2](interny material – nesirit) priklad HARA a z nej vyplyvajucich FSR [3]
— [4](interny material – nesirit) SG procedura pre HARA
— [5] vyborna diplomova praca – vzor realizacie HARA pre elektricke vozidlo
— [6] priklad HARA ANNEX k ISO26262-3:2011 (prosim kukni aj po novon vydani standardu)
— [7] standard J2980 – pre uplnost
— [8] zaujimavy priklad HAZOP

— ODPORUCANIA :
— pri vytvarani HARA postupovat(najlepsie krok za krokom) podla prikladov v standardoch [6][7] a diplomovky [5] (a dalsich diplomoviek co mas k dispozici) –> nie je nutne aby si si vymyslel vlastnu metodiku – HARA sa da robit viacerymi sposobmi.
— mozes pokojne vypracovat porovnavaciu analyzu horeuvedenych postupov (textov) popisujucich vytvorenie HARA ako samostatnu podkapitolu 3 casti Tvojej DP –> je to tiez prinos Tvojej DP

Zdroje na MyDRIVE :
[1] …\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\220218_AUDIO_RECORD.mp3
[2] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\…_SY_HA.pdf
[3] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\…SRS2_Safety.pdf
[4] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\P 177302-1 Hazard and risk analysis.pdf
[5] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\Hazard identification and safety goals on power electronics in hybrid vehicles.pdf
[6] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\Extract of ISO 26262_3_en Annex B Hazard analysis and risk assessment.pdf
[7] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\J2980 Considerations for ISO 26262 ASIL Hazard Classification.pdf
[8] …\DP BELUSKO\220218 DP BELUSKO Podklady ku konzultacii HARA\IEC61882 Hazard and operability studies (HAZOP studies) – Application guide i738548_en.pdf

 

****************************
Streda 15.2.2022 Poznamky z konzultacie – aktualizacia zadania DP p. doc. DRAHOS 
****************************

Cieľom DP je analyzovať funkčnú bezpečnosť a navrhnúť postupy pre zabezpečenie funkčnej bezpečnosti v elektrických systémoch automobilov podľa normy ISO 26262.

 

  1. Naštudujte princípy funkčnej bezpečnosti  a analýzy rizík podľa príslušných štandardov  IEC 61508  a najmä ISO 26262.
  2. Spracujte problematiku elektrických vozidiel z pohľadu funkčnej bezpečnosti.
  3. Spracujte postupy pre analýzu rizík a vyberte vhodnú metodiku (napr. HARA a pod.) pre aplikáciu v elektrických vozidlách.
  4. Aplikujte metódu FMEA pre komponent „battery pack“ elektrického vozidla ako súčasť bezpečnostnej analýzy.
  5. Realizujte navrhnuté postupy ako prípadovú štúdiu na konkrétnom vozidle.
  6. Navrhnuté postupy a výsledky analýz riadne zdokumentujte  podľa príslušných štandardov.

 

 

 

****************************
Piatok 28.1.2022 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
— [1] posledna verzia DP
— hotova prva kapitola
— JuPa je s kapitolou spokojny – musi ju este takto ako je komplet prejst

[1] …\220128 DP BELUSKO\DP_Belusko_5_28_1_22.docx

****************************
2. kapitola: Analyticka cast – Pracovne vystupy z koncepcnej faze vyvoja elektrickeho/hybridneho vozidla z pohladu funkcnej bezpecnosti (10-15 stran)
****************************
ULOHA: vytvorit vybrane Pracovne vystupy z koncepcnej faze vyvoja elektrickehoo vozidla (green team elektroformula)z pohladu funkcnej bezpecnosti
POZNAMKY:
— do konca februara 2021: prace na HAZOP a HARA pre elektroformulu STU (Green Team) pre kap.2. na baze DP Neblett s vyuzitim SW HAZOP+
— vstupom HARA je urcenie Safety goals na urovni vozidla (vehicle) a tie treba urobit pre Green Team.
— pokusit sa urobit „port“ pristupu Nebletta na elektroformulu GreenTeam zamerat sa na Battery pack
— mame dokumentaciu k Green Teamu – je to na GD

****************************
3. Navrhovo realizacna cast (10-20 stran)
****************************
ULOHA: vytvorit System FMEA k battery packu pre Green Team (projekt: ELEKTROFORMULA STU)
POZNAMKY:
— pomoze nam Thomas Weber pocas staze v BUHLI
— pojde o systemova FMEA na urovni vehicle (efekt vozidlo, chybovy mod battery pack a chyby na urovni elementov battery packu )
— budeme kontaktovat Sama ohladne vehicle efektov pri poruchovych stavoch bateriapacku – priciny poruchovych stavov bud predmetom safety analyzy pomocou System FEMA (t.j. „safety proof“)

****************************
Utorok 14.12.2021 Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
1. Pristup k dokumentacii elektroformuly Greenteamu
2. Licencia HAZOP+
3. Zaslana verzia DP BELUSKO
4. Dalsi postup prace

POZNAMKY:
1. Pristup k dokumentacii elektroformuly Greenteamu
— A. ich da na Google drive (ide o dva subory Word)
— A. mal prezentaciu pre GrenTeam a prezentoval Greenteamu co je HAZOP a HARA (v Neblettovi) a co je vysledok. Tim to prijal pacilo sa to timu, moze to posluzit buducnosti.
— myslienka pre obsah 3.cast DP (Elektroformula, Samuel MAZUR: funkcna bezpecnost battery boxu) je urobit dokaz bezpecnosti (safety proof) pre bateriovy box elektroformuly pomocu System FMEA (vzor.EPB, standard VDA-305-100)
2. Licencia HAZOP+ je ziskana – aktivacia SW bude urobena po Vianociach

3. Zaslana verzia DP BELUSKO
— zaslane [1]
— odporucania :
— presun kap.2.2 Bezpecnostne analyzy –> kap. 1.14,
— presun kap.2.2.2 HAZOP –> pred kap. 1.11 HARA
— v kap.2 sa budeme venovat HAZOP a HARA pre elektroformulu – postup a vysledky budu urobene podla NEBLETT()
Zdroje:
[1]…\211025 DP BELUSKO\DP_Belusko_4_14_12.docx

4. Dalsi postup
— na januar 2021 (do februara 2021): prace na HAZOP a HARA pre elektroformulu pre kap.2.
— funkcna bezpecnost battery boxu: o zaradeni casti do DP sa dohodneme na konci Januara 2022 (a potom budeme kontaktovat Sama ohladne vehicle efektov pri poruchovych stavoch bateriapacku – priciny poruchovych stavov bud predmetom safety analyzy pomocou System FEMA (t.j. „safety proof“)

****************************
Streda 10.11.2021 Poznamky z konzultacie
****************************

AGENDA:
1. Poslat zmluvu o mlcanlivosti Adriana B. s SG – chce vediet s kym ju podpisal
2. Thomas W. by bol rad aby DP bola napisana v ENG
3. Dalsia aktivity Adriana v BUHLI budu metody FMEA a FTA
4. Prejst si master thesis Neblet(2018)[3] a zistit s akymi vstupmi robil
5. licencia k Isograph HAZOP+ – ziskat do staze k BUHL
6. ELEKTRO FORMULA: pokusit sa ziskat pristup k systemovej a el.dokumentacii

POZNAMKY:
— poznamky ku kap.1:
— citovat k FMEA (1.12.2) spolocny standard AIAG & VDA [1]
— citovat k FTA [2]

— popis dalsich prac na kap.2 (max.10-15 stran)
2.1 Študentská elektrická formula – popis
— popis SYSTEM + HW
2.2 <— PRESUN — 1.12 Analýza nebezpečenstva a rizika (Hazard and risk analysis) <– premenovat Bezpecnostne analyzy …
— uvod – navigacny text popisujuci preco a co tu budeme pisat
2.3 Popis vybranych pracovnych vystupov z bezpecnostnych analyz
— zobrat Neblet(2018) a Appendix A,B,C v tejto praci
— vystup z Isograp HAZOP+

— popis dalsich prac na kap.3 (max.5 stran)
— kapitola bude nieco ako dodaci list
— koncentrovat v dalsej vyskumnej praci na:
— na tvorbu HAZOP a HARA pre Elektroformulu podla metodologie uvedenej v master thesis NEBLET(2018)[3]
— spracovat vystupy aj v Isograph HAZOP+

ZDROJE:
[1] … \201127 STUDY AIAG and VDA FMEA standard\AIAG-VDA FMEA Handbook ENG .pdf
[2] … \211013 BOSCH FTA booklet-no15-fault-tree-analysis_EN.pdf
[3] … \Master_Thesis_Neblet_Application_of_Functional_Safety_Standards_to_the_Electrification_of_a_Vehicle_Powertrain_2018.pdf

****************************
Stvrtok 24.9.2021 Poznamky z konzultacie
****************************

— AB napisal teoreticku cast [1] ktoru sme presli a navrhli sme mozne opravy
— AB bude pracovat na analytickej casti a uvidime sa o mesiac (koniec oktober 2021)
— v ramci analytickej casti AB  nastuduje a popise 3 case study – bezpecnostne analyzy troch elektrickych/hybridnych systemov

[1] …\210924 DP BELUSKO konzultacia k teoretickej casti\DP_Belusko_3_20_9_21.docx

****************************
Stvrtok 9.9.2021 Poznamky z konzultacie
****************************

— AGENDA:

— 13.9.2021 Stretnutie v GREEN TEAME
— 1. TEORETICKA CAST:
— bude mat okolo 30 stran
— treba dokoncit zoznam literatury a popisy obrazkov, obsah aj druhej a tretej kapitoly (staci hruby obsah a rozsah)
TERMIN ukoncenia 1. kapitoly: 19.september

— 2. ANALYTICKA CAST:

— analyzovat dostupne Safety analyzy (medzi nimi je aj HARA) zo zdrojov:
— zaverecne prace (USA, Austria)
— E-gas monitoring system (pouziva SG)
— spravy NTS
— Safety requirementy su tvorene SG a FSR a su vysledkom HARA pre vehicle
— Safety concept pre konkretny modul systemu itemu a sklada sa z Functional saftey concept (FSC) a Technical safety concept (TSC)
— FSC ma na vystupe FSR pre dany modul
— TSC zasa vygeneruje safety requirementy pre jednotlive elementy systemu
— snazit sa vzdy pri analyze prace „namapovat“ si pojmy a postupy na ISO 26262
— napriklad pozriet si prerekvizity v standarde pre kazdy work product (napr: FSC,TSC, …)

— 3. NAVRHOVO REALIZACNA CAST:

— tretia cast sa bude zaoberat tvorbou HARA pre elektroformulu, ktora sa metodicky robi podla standardu SAE J2980
— netreba zabudat ze HARA a odvodenie SG a FSR sa vzdy tyka „vehicle levelu“

****************************
Utorok 17.8.2021 Poznamky z konzultacie
****************************

AGENDA:
— AB je uz v time Green studentskej formuly na STU BA
— AB predpoklada podpisanie zmluvy o stazi v SG koncom augusta 2021 (asi 1 den v tzydni, dokopy 360 hodin za 10 mesiacov)
— AB sa prihlasi a zucastni programe Young Engineer LINK na info k programu: https://emobility-schaeffler.sk/young-engineer/

— nasledujuca konzultacia v piatok 3.9.2021 o 10,00

POZNAMKY k PISANIU DP:
— JuPa odporuca ukoncit pisanie TEORETICKEJ casti v rozsahu 30 stran do konca augusta 2021
— Standard ISO 26262 necitovat ako celok, ale citovat jednotlive jej casti
— analyza konkretnych e HARA pre studentske formuly budu spracovane v kap.2 (ANALYTICKA cast) podla vzorovych zavercnych prac (jedna USA a dve z Rakuska)
— treba si prestudovat a premysliet vo vztahu k formulacii safety requirementov (t.j. HARA, Safety Goals, Functional Safety Requirements) vzorove riesenie „E-gas monitoring system“ [1]. My v DP mame formulovanu temy tykajucu sa pohonnej jednotky (t.j. studentskej elektroformuly)
— tretia cast sa bude zaoberat tvorbou HARA pre elektroformulu, ktora sa metodicky robi podla standardu SAE J2980
— netreba zabudat ze HARA a odvodenie SG a FSR sa vzdy tyka „vehicle levelu“
— STUDIUM: JuPa odporuca studium clankov systemovych architektur hybridnych vozdiel – je to zakladna abeceda :
1. Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) – architectures [2]
2. Understanding micro mild full and plug-in hybrid electric vehicles [3]
3. Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) – introduction [4]
— STUDIUM: AB odporuca studium nasledujucich zdrojov:
1. NHTSA (2012): InsIghts from UnIntended AccelerAtIon the safety Promise and challenge of Automotive electronics [5]
2. NHTSA (2016): Assessment of Safety Standards for Automotive Electronic Control Systems prehlad standardov funkcnej bezpecnosti vratane ISO 26262[6]
3. NHTSA (2018): Functional Safety Assessment of a Generic, Conventional, Hydraulic Braking System With Antilock Brakes, Traction Control, and Electronic Stability Control[7]
4. TOP: NHTSA (2019)(465 stran): Becker, C., Nasser, A., & Attioui, F. (Functional safety assessment of a generic accelerator control system with electronic throttle control in hybrid electric vehicles with a gasoline internal combustion engine. Toto je naozaj TOP lebo obsahuje HARA analyzu vo vztahu k roznym architekturam HEV [8]
5. TOP: NHTSA (2018) (465 stran): Functional safety assessment of a generic accelerator control system with electronic throttle control in diesel-fueled vehicles – velmi dobra analyza diesel vozidla vo vztahu k HEV [9]

[1] SG NET: https://sconnect.schaeffler.com/docs/DOC-110840
LOCAL: c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\ak-egas-v5-5-en-130705.pdf
[2] https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/mild-hybrid-electric-vehicle-mhev-architectures/
LOCAL: c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) – introduction.pdf
[3] https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/micro-mild-full-hybrid-electric-vehicle/
LOCAL: c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Understanding micro mild full and plug-in hybrid electric vehicles.pdf
[4] https://x-engineer.org/automotive-engineering/vehicle/hybrid/mild-hybrid-electric-vehicle-mhev-introduction/
LOCAL: c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) – introduction.pdf
LOCAL:
[5]c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\The_Safety_Promise_and_Challange_of_Automotive_Electronics_NHTSA.pdf
[6]c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Assessment of Safety standards_Automotive_Electronic.pdf
[7]c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Functional_Safety_Assessment_Brake_Hydraulic.pdf
[8]c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Functional_Safety_Assessment_Electronic_Throttle_in_HEV.pdf
[9] c:\Users\pancijra\Downloads\210817 DP BELUSKO\Functional_Safety_Assessment_Electronic_Throttle.pdf

****************************

Stvrtok 15.7.2021  Poznamky z konzultacie
****************************

  • AGENDA: Uvidime sa druhy tyzden augusta
  • POZNAMKY k PISANIU DP: 
  • Teoreticka cast:
    • kap. elektrifikacia hnacieho ustrojenstva aut (ZDROJE: UAMT BA ak su … )
    • odporucam neist do sirky v pripade popsu normy IEC 61508
    • (5 stran) spracovat standard ISO26262 (ZDROJE: BC BALCO)
      •  zamerat sa na Management ISo26262-2:2018, Concept ISO26262-3:2018,  System  ISO26262-4:2018 a FUSAF Guide ISO26262-10:2018
      • velmi dobra cast, ktora sa venuje „safety requirementom“  ISO 2626-8:2018 clause 6 (6 Specification and management of safety requirements). Veta: „The management of safety requirements includes obtaining agreement on them, obtaining commitments from those implementing the safety requirements, and maintaining traceability.„a obrazok „Figure 2 — Structure of safety requirements“
      • drzat sa knihy ROSS
    • (5 stran) Popisat koncept ASIL v ISO26262-9:2018 a v ISO26262-10:2018 a v norme SAE J298 (TASK: doplni Jupa + UPLOAD GD: DONE: mame to na GDvid zdroje [1] )
      • drzat sa knihy ROSS
    • (5 stran) tu dat kapitola venovana HARA  podla struktury  podla „HARA at vehicle level according to standard ISO 26262 and standard SAE J2980 (Considerations for ISO 26262 ASIL Hazard Classification“
      • SAE J2980 obsahuje vyborne example ako urobit HARA  (TASK: Jupa doplni SAE J2980 + UPLOAD GD; DONE: mame to na GD, vid zdroje [1] )
      • DOPLNENE PO KONZULTACII: treba si zbezne prejst adresar na GD: /201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles a komentare k suboroch v nom v blogu- subore  GD: /201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles/Blog-zaznam reserse.txt
    • (2 strany) spomenut ASPICE standard a spojenie s ISO26262 (ZDROJ: TASK: doplni Jupa + UPLOAD GD : JupA: neskor )
  • Analyticka cast:
    • studovat hotovove HARA
    • DOPLNENE PO KONZULTACII: treba si podrobne prejst adresar na GD: /201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles a komentare k suboroch v nom v blogu- subore  GD: /201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles/Blog-zaznam reserse.txt
    • AGENDA: popisat SW HAZOP+  (TASK AB: nainstalovat a prekumat ci sa hodi do DP)
  • Prakticka cast:
    • AGENDA: Elektroformula „GreenTeam“ STU BA – nadviazany kontakt : Adrian pisal,  ze chce robit HARA podla struktury  podla „HARA at vehicle level according to standard ISO 26262 and standard SAE J2980 (Considerations for ISO 26262 ASIL Hazard Classification“
  • ZDROJE:
    • [1] EXAMPLES_OF_HARA/J2980_Considerations_for_ISO_26262_ASIL_Hazard_Classification.pdf

****************************

Stvrtok 8.7.2021  Poznamky z konzultacie
****************************

  • Adrian nastupil 6.7. na letnu brigadu do SG KNM – plan na najblizssie obdobie :  do konca jula 2021 by spracoval teoreticku cast diplomovej prace
  • v teoretickej casti treba vymedzit pojem HARA (Hazard And Risk Analysis)
  • v studiu  (priprava na analyticku cast) diplomovej prace  sa zamerat na tie diplomove prace kde sa realizovala HARA pre skolske elektricke formuly

****************************

Stvrtok 10.6.2021  Poznamky z konzultacie
****************************

  • mame rozpracovany pristup k dokumentacii a konzultacie k studentskej Elektroformule  na 3 SK fakultach, jedna nam to uz prislubila
  • navrhujeme pre navrh HARA pre Elektroformulu  pouzit specialny sw   Hazop+ spolocnosti Isograph Software (https://www.isograph.com/blog/hazop-software-module/)

 

****************************

Stvrtok 27.5.2021  Poznamky z konzultacie
****************************

  • konzulatciu sme nahradili email komunikaciou
  • JuPa poziadal o moznost pristupu k dokumentacii potrebnej k e-formule tri SK fakulty –> zatial jedna odpoved je pozitivna
  • Adrian nastupi na staz v Schaeffleri KNM  6.7. 2021
  • Dalsia konzulatcia bude dohodnuta neskor

****************************

Stvrtok 29.4.2021 18,00-19,30 (1.5h) Poznamky z konzultacie
****************************

AGENDA:
1. Spolupraca univerzity a praxe:    JuPa posle kontaktne emaily prof. KUTISOVI (UAMT) a Ing. KLIMKOVI (R&D Schaeffler Kysuce)

2 . Na Google Disk  JuPa nahra dalsie info – napr. prednaska o elektromobilite

3. Adrian sa bude venovat prvej casti DP az po skuskovom obdobi

4. Dalsie SKYPE stretnutie stvrtok 27.5.o 18,00

 

****************************

Piatok 19.3.2021 15,00-17,30 (2.5h) Poznamky z konzultacie
****************************
AGENDA:
1. JuPa posle zapis z konzultacie doc.DRAHOSOVI s tym ci suhlasi s postupom
2. JuPa kontaktuje doc. MAGDOLEN, SjF STU vo veci ziskania kontaktu na tim elektroauto STU
3. Na Google Disk boli nahrate dalsie veci – napr. ISO26262 [1], priklady HARA [2],
4. Zadanie SP [3] mame
5. Dalsie stretnutie piatok 23.4.o 15,00

[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\ISO_FDIS_26262 2018 FINAL DRAFT\
[2] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\__AGENDA\Screenshot_DP.png
****************************

****************************
SUMAR / ZAVERY:
****************************

— tema diplomovej prace : Uplatňovanie noriem funkčnej bezpečnosti v elektrifikácii hnacieho ústrojenstva vozidla

ABSTRAKT: 
— Diplomova praca sa zaobera koncepcnym a systemovym navrhom eletrickeho/hybridneho vozidla z pohladu funkcej bezpecnosti a standardu ISO26262:2018
— V prvej casti praca sa zaobera zakladnymi pojmamy z predmetnej oblasti,v druhej casti sa rozoberaju pracovne vystupy z koncepcnej faze. Tretia cast sa zaobera:
— variant A Navrh implementacie E-GAS monitoring konceptu pre nabijaciu jednotku vozdila [3][D0] – edukacny vyznam vystupu prace
variant B Koncepcna analyza funkcnej bezpecnosti elektrickeho vozidla („Elektroformula“) podla vzorov [5] a [7] kapitola 6 a 7 –> ciel je navrhnut optimalnu architekturu s cielom zmiernit riziko tzv. fault stavov
— variant C Koncepcna analyza funkcnej bezpecnosti elektrickeho autonomneho vozidla – problematika SOTIF resers [6]

ZDROJE:
[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\E-GAS monitoring concept\
[2] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\__STUDY FSM & LiPo charger\
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\__STUDY FSM & LiPo charger\BLOG STUDY LiP CHarger.txt
[4] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\__STUDY FSM & LiPo charger\D0_Attachment_0.pdf
[5] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Neblet_Application_of_Functional_Safety_Standards_to_the_Electrification_of_a_Vehicle_Powertrain_2018.pdf
[D0] /* D0_Electric Vehicle Enhanced Range, Lifetime And Safety Through INGenious battery management — EU financovana studia EU ISO26262 (TOP zdroj)
[6] https://de.wikipedia.org/wiki/SOTIF
[7] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Reinhofer_2015_Fail_operational_architectures_for_electric_propulsion_systems_2015.pdf
****************************

****************************
DETAILNA STRUKTURA PRACE:
****************************
UVOD
****************************
1. kapitola: Vymedzenie zakladnych pojmov z predmetej oblasti (30 stran)
****************************
1.1 Hnacie ustrojenstvo vozidla a jeho elektrifikacia
1.2 Standardy pre riadenie funkcnej bezpecnosti [2][3]
1.3 Standard funkcnej bezpecnosti ISO26262:2018 v automobilovej technike [1]
1.5 Koncepcny navrh automobilu z pohladu funkcnej bezpecnosti
— popis tzv. koncepcnej faze vyvoja [1][4] a standard J2980 [7]vymedzenie ASIL
1.6 Systemovy navrh automobilu z pohladu funkcnej bezpecnosti
— popis tzv. koncepcnej faze vyvoja [1][5]
1.7. SOTIF Safety Of The Intended Functionality

[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\Automotive_BOOKS\TOP FSM ROSS Functional Safety for Road Vehicles 2016.pdf
[2] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\Automotive_BOOKS\TOP FSM Safety Critical Systems Handbook_ A STRAIGHTFOWARD GUIDE TO FUNCTIONAL SAFETY.pdf
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\Automotive_BOOKS\190518 Zvolavacky aut diplomovka L.BALCO\
[4] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\ISO_FDIS_26262 2018 FINAL DRAFT\NA052-00-32-08-01AK_N0259_259_ISO_FDIS_26262-3_E.pdf
[5] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\ISO_FDIS_26262 2018 FINAL DRAFT\NA052-00-32-08-01AK_N0260_260_ISO_FDIS_26262-4_E.pdf
[6] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Blog-zaznam reserse.txt
[6] [PRILOHA_1]
[7] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\J2980_Considerations_for_ISO_26262_ASIL_Hazard_Classification.pdf
****************************

****************************
2. kapitola: Analyticka cast – Pracovne vystupy z koncepcnej faze vyvoja elektrickeho/hybridneho vozidla z pohladu funkcnej bezpecnosti (20 stran)
****************************
— popis vystupov z koncepcnej faze
— pripadove studie HARA [1][2][3][4][5][7][13] a aj v norme [12]
— pripadove studie Safety Concept [8][9]

— prejst resers [1][PRILOHA_1]
— prejst adresare [10] (tento by mal byt prejdeny aj [1][PRILOHA_1])a [11]

[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Blog-zaznam reserse.txt
[2] [1][PRILOHA_1]
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Hazard identification and safety goals on power electronics in hybrid vehicles.pdf
[4] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Neblet_Application_of_Functional_Safety_Standards_to_the_Electrification_of_a_Vehicle_Powertrain_2018.pdf
[5] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Reinhofer_2015_Fail_operational_architectures_for_electric_propulsion_systems_2015.pdf
[6] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Functional_Safety_Concept_Design_of_Hybrid_Electric_Vehicle_following_ISO_26262_2020_06941120.pdf
[7] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\The_Functional_Safety_Analysis_and_Design_of_Dual_Motor_Hybrid_Bus_Clutch_System_2018_08690366.pdf
[8] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\AUTOSAR_EXP_SafetyUseCase.pdf
[9] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\E-GAS monitoring concept\SCHAEFFLER SOURCE Standardized E-Gas Monitoring Concept for Gasoline and Diesel Engine Control Units ak-egas-v5-5-en-130705.pdf
[10] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\
[11] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\
[12] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\J2980_Considerations_for_ISO_26262_ASIL_Hazard_Classification.pdf
[13] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\MASTER_THESIS_ECU with Safety Features for a Formula Student Electric Race Car based on FreeRTOS_2013.pdf
****************************

****************************
3. Navrhovo realizacna cast (10-20 stran)
****************************
— variant A Navrh implementacie E-GAS monitoring konceptu pre nabijaciu jednotku vozdila [3][D0] – edukacny vyznam vystupu prace
— variant B Koncepcna analyza funkcnej bezpecnosti elektrickeho autonomneho/s vodicom vozidla STU podla vzorov [5] a [7] kapitola 6 a 7 –> ciel je navrhnut optimalnu architekturu s cielom zmiernit riziko tzv. fault stavov
— variant C Koncepcna analyza funkcnej bezpecnosti elektrickeho autonomneho vozidla – resers [6]

[1] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Blog-zaznam reserse.txt
[2] [1][PRILOHA_1]
[3] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\Hazard identification and safety goals on power electronics in hybrid vehicles.pdf
[4] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Neblet_Application_of_Functional_Safety_Standards_to_the_Electrification_of_a_Vehicle_Powertrain_2018.pdf
[5] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Master_Thesis_Reinhofer_2015_Fail_operational_architectures_for_electric_propulsion_systems_2015.pdf
[6] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\Functional_Safety_Concept_Design_of_Hybrid_Electric_Vehicle_following_ISO_26262_2020_06941120.pdf
[7] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\The_Functional_Safety_Analysis_and_Design_of_Dual_Motor_Hybrid_Bus_Clutch_System_2018_08690366.pdf
[8] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\AUTOSAR_EXP_SafetyUseCase.pdf
[9] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\E-GAS monitoring concept\SCHAEFFLER SOURCE Standardized E-Gas Monitoring Concept for Gasoline and Diesel Engine Control Units ak-egas-v5-5-en-130705.pdf
[10] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\201210 STUDY FUSAF Safety goals electric and hybrid vehicles\
[11] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\
[12] c:\Users\Juraj\Documents\My_Drive\DP BELUSKO\EXAMPLES_of_HARA\J2980_Considerations_for_ISO_26262_ASIL_Hazard_Classification.pdf
****************************

****************************
ZAVER
****************************

****************************
BIBLIOGRAFIA
****************************

*/